Bokavdelning! – Kultur mitt i maten

I passagen sista sträckan ner mot kassorna

I passagen sista sträckan ner mot kassorna

Igår tog jag en promenad för att bevittna det pinfärska bygget av Pocketställets kungligt snygga bokavdelning, som under början på veckan byggts upp på Willys i Arninge. Partisk som jag är måste jag slå ett slag för konceptet! Istället för chips (transfetter) eller godis (socker) avslutas besöket på Willys, tack vare placeringen av avdelningen, med kultur! Med böcker närmare bestämt! Och där, stående mitt i bokavdelningen är det lätt att glömma bort att det är på Willys och inte i en bokhandel jag befinner mig. Mellan titlarna i hyllorna hittar jag fyndiga boktips och på hyllorna en ljuvlig blandning av lite av det bästa; de hetaste pockettitlarna, de senaste romanerna, inspirerande faktaböcker, charmiga barnböcker och snygga kokböcker. Det känns riktigt, riktigt kul att vara en del av detta!

Toppensnygga toppskyltar

Toppensnygga toppskyltar, inget tvivel om att det handlar om böcker!

Summa summarum; riktigt snygg inredning och vackra, inspirerande och charmiga böcker. Man gillar’t!

Barnsligt charmig, med mönstrad botten

Barnsligt charmig bokhylla, med mönstrad botten.

Bokavdelning!

Bokavdelning! Pocket, Fakta, Kokböcker, Skönlitteratur, Barnböcker & presentböcker - här finns lite av allt det bästa!

Vippor och boktips i hyllorna som ger lite extra inspiration i bokdjungeln!

Vippor och boktips i hyllorna som ger lite extra inspiration i bokdjungeln!


Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring, Bokhylla. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bokavdelning! – Kultur mitt i maten

  1. Ping: Här sitter jag och dreglar i min ensamhet (över Citroner & rosmarin i mitt kök) | Mettes pocketblogg

Kommentera

