Här sitter jag och dreglar i min ensamhet (över Citroner & rosmarin i mitt kök)

Hur det kommer sig att jag plötsligt vill ”odla min trädgård” och käka ogräs och blast? Svaret finns i den galet fina kokboken Citroner & rosmarin i mitt kök av Sanna Töringer. Min ordinarie betongentusiasm byts plötsligt ut mot trädgårdsdrömmar, primör-fantasier och bär-lusta. Jag vill ha en trädgård och laga italienska plockrätter, ge mig hän åt tårtbak och göra upp storslagna middagsplaner!

Vackert illustrerade möter mig recept på vardags(snabb)mat, festmat, plockmat, sött, salt och krispigt. Exempelvis syditaliensk fisksoppa med smak av skaldjur, tomat och vitlök, eller det fantastiska receptet på nässel-pesto som helt får mig att förtränga traumatiska barndomsminnen av att krascha med cykeln i ett nässelsnår.

Recepten är enkla och indelade efter årstider. Här blandar Sanna inspiration från både Sverige och Italien. Själv känner jag mig så inspirerad att jag börjar dregla i min ensamhet bara av att bläddra omkring i kokboken.

Den galet fina och inspirerande kokboken Citroner & rosmarin i mitt kök
Uppslag i den galet fina och inspirerande kokboken Citroner & rosmarin i mitt kök

Ps. Du hittar boken om du exempelvis har vägarna förbi vår snygga bokavdelning på Willys i Arninge >>

Det här inlägget postades i Fantastiskt recept, Kokbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

