Pekbokshumor & Moose Drool

Who Hoo Are You?

Who Hoo Are You?

Underbart; så enkelt, så klockrent, så mycket humor. Den här lilla pekboken hittade jag i en av alla små kombinerade bokhandel/café-butiker i Seattle.

Men efter att det första fnittret lagt sig kan jag inte låta bli att kåsera vidare på temat. Det är onekligen skönt med en bok som ställer de där fundamentalt existentiella frågorna i ett så tidigt stadium av livet. Några timmar in på mitt trettio++ år är det en fråga som ibland fortfarande far genom huvudet när jag ser min egen spegelbild. Ibland förskräckt, ibland överraskat, ibland misstänksamt. Inte på grund av att jag plötsligt inte känner igen mitt eget ansikte, utan mer på ett filosofiskt plan. Who (hoo) are you?

Moose Drool

Moose Drool

De där svårgreppbara existentiella frågorna kan, om man börjar gräva för djupt framåt vargtimmen (som några av er kanske märkt) leda till en obalanserad dos ångest. Som tur är hittade vi bästa snabbkuren (på QFC i Seattle) – mot all typ av ångest. Det är knappt så att man behöver öppna flaskan och hinka bedövande alkohol, i det här fallet räcker det gott och väl med förpackningen. Vem blir inte, åtminstone lite i lilltån, lycklig över detta: Moose Drool brown ale – med en dreglande älg på förpackningen. Låt gå att detta kanske inte är något för precis alla, men själv fann jag en stor portion humor i detta. För den som undrar så kan jag även meddela att den smakade förträffligt! Mmmm moose drool…

Det här inlägget postades i Barnböcker, Böcker & allting runt omkring, Resor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

