Khemiri for president!

För ett tag sedan skrev jag om Jonas Hassen Khemiris tankeväckande och fantastiskt välformulerade kortroman Jag ringer mina bröder. Boken är en vidareutveckling av en essä i DN, i spåren efter självmordsbombaren i julhandeln 2010.

I morse drabbades jag av samma akut träffande röst, Khemiris säreget glasklara stämma, som bokstavligt talat naglade fast mig i tidningen. Litterär, saklig, arg, frustrerad, välformulerad. Oavsett om du har tid att läsa en hel bok eller knappt en minut till övers så läs Jonas Hassen Khemiris öppna brev till justitieminister Beatrice Ask med anledning av Reva-projektet (klicka här) >>

Gör det bara!

Det här är ta mig f*n bland det bästa jag läst på väldigt länge.

Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring, Brutal truth. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Khemiri for president!

  1. Ping: Den ovillige fundamentalisten – en film, en roman, två fängslande berättelser | Mettes pocketblogg

Kommentera

