Hello Bikramyoga!

imagesHello Bikramyoga! Ett rum uppvärmt till 40 grader, en och en halv timme intensivt yogande, fascinerande mängder svett. Kommer ut efter passet och känner mig omtumlad, avslappnad och totalt mosig. Dödstrött och attackhungrig, sömnig och lite lätt berusad. Det var i måndags. Tänker att jag ska lägga mig och läsa en timme, råkar somna med alla lampor tända, helt utslagen. Vaknar upp på tisdagsmorgonen och känner mig bakis, missade det där med salt och mineraler och la all fokus på att bälga kopiösa mängder vätska.

Till nästa tillfälle laddar jag med resorb-reserven värdig en ökenkaravan. Är bara nära att svimma en gång under passet, lyckas bättre med fler ställningar, är lika övertygad om att jag med jämna mellanrum ska råka kräkas.

Hur hamnade jag här? Människorna omkring mig bänder sina kroppar i ofattbara vinklar, alla är i stort sett avklädda ner på underklädesnivå, värmen är brutal. Hjärtat bankar sig halvvägs ut genom bröstkorgen och svetten rinner in i örat. Det känns galet och fantastiskt på en och samma gång. Och när jag extremt nöjd med min prestation går därifrån, trotsar virvlande snöflingor, längtar jag i smyg redan till nästa gång.

Spänning i handväskan

Spänning i handväskan

Imorgon ska jag tillbaka igen. Läsningen är trots den dödligt spännande boken som pockar på uppmärksamhet i min väska, satt på paus under de tio dagar som mitt lilla bikramyoga-experiment pågår. Desto mer läsa blir det i påsk tänker jag, det finns en tid för allt.

Men innan dess har jag några andra fin-fina lästips på gång; en relationsroman jag är frestad att kalla ”häst-lit” och en härlig klassisk chick lit, dessa recensioner kommer inom kort. Gissningsvis parallellt med att jag tänjer min kropp i ett bikramyoga-inferno av svett, dansande svarta skuggor och naivt försök till trotsande av fysikens lagar.

Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring. Bokmärk permalänken.

Kommentera

