Nedräkning pågår; kallsupar, bokstaplar & semesterdrömmar

Turning torsoFortsatt nedräkning till semestern. Den rekordlånga och förhoppningsvis helt ljuvliga. Bokstapeln med tänkbar semesterläsning växer och vrider sig som ett begynnande modellprojekt av turning torso på den låga bokhyllan i vardagsrummet. Men vad som i slutändan kommer att landa i resväskan kommer gissningsvis inte att avgöras för än strax innan avfärd. Jag har två semesterkarameller som står sig givna mot övriga vacklande byggstenar i tornet; Boije af Gennäs pocketaktuella Blå koral och Paul Austers Vinterdagboken. Utöver dessa blir det kompromissande om utrymme och dyra Ryan air-kilon. Tur att man har en sambo med liknande boksmak.

KOmmande boktipsSenaste tiden har inte lämnat många stunder över för läsning. Min vision om att kunna preppa detta forum med ljuvliga boktips medan jag själv ligger bortkopplad på en strand vid ett hav eller en sjö och jäser, står sig därför inte helt jämt upp med lästa böcker att tipsa om. Så jag sprider ut vad jag har helt enkel, lite glesare men väldigt semester-chilliga tips utlovas vid åtminstone två tillfällen. Ser extra mycket fram emot det där med häng nära vatten, det närmsta jag kommit denna vecka var när jag lyckades (oklart hur) med konststycket att få en kallsup i ett vattenglas. Ah, ljuvliga skrivbordsrealism! Håll till godo och ha en fortsatt ljuvlig sommar!

Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring. Bokmärk permalänken.

Kommentera

