Fredag den 13e gör mig nervös, men på Uranus regnar det diamanter

Idag är det fredag den 13e. Som aningen skrockfull – jag kommer med största sannolikhet att kasta ner dina nycklar på golvet om du lägger dem på mitt bord, det vore ju synd att chansa på att låta bli att spotta över axeln när en svart katt korsar gatan och vem vågar egentligen riskera akut otur genom att ställa sina nya skor på bordet? – så är det ett datum jag inte riktigt litar på. Så kan man säga.

Men igår var det torsdagen den tolfte och fest på Blå porten. Och hade det inte varit för den där festen, som för övrigt var ganska precis så trevlig som man skulle kunna förvänta sig av Månpocket & Bonnierpockets årliga höstfest, med snittar, vinglas och minglande i den otippat varma höstkvällen, så hade jag kanske aldrig upptäckt vad jag upptäckte när jag kom hem. Med mig hem fick jag nämligen en fin lite goodie bag innehållandes bland annat John Greens nu pocketaktuella och helt fantastiska(!) Förr eller senare exploderar jag. Men istället för den klassiska baksidetexten man som läsare är van att hitta med en kort återgivning av handlingen, så finns en lista med recensionscitat. Sissela Kyle/P1 tycker att den är ”underbar”. Åsa Beckman på DN, Ingalill Mosander/Aftonbladet, Johanna Lindbäck/Bokhora är några av de övriga som citeras – och så mitt bland alla dessa namnkunniga avsändare: mitt citat/Mettes pocketblogg!

Förr eller senare exploderar jag

Förr eller senare exploderar jag

Har du inte redan läst den, så hugg första bästa exemplar du kommer över, för som jag sagt tidigare (vilket nu finns att läsa även på pocketomslaget); ”det är den där typen av briljant kolsvart humor som påminner mig om varför jag älskar böcker”.

Man skulle kunna säga så här; jag kanske inte riktigt litar på dagens datum (det gör mig onekligen lätt nervös) men det faller i skuggan av gårdagens upptäckt. Och på Uranus och Neptunus regnar det diamanter – hur fint är inte det?

Tips!
Läs mer om Förr eller senare exploderar jag >>
Läs mer om de regnande diamanterna >>

Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring, Romaner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

