Pocketförlagets julfest – en ljuvlig glam-injektion i novembermörkret

L och jag hänger på soffan. Jag läser DN och dricker kaffe, L sover. L är fjorton dagar, jag gissar att han drömmer om bröst och mjölk och kanske om den ultimata attackbajsen. Jag läser om omvärlden men är egentligen för mosig för att kunna ta in vad jag läser. Vi har det bra. Häng, bokstaplar & kaffe, en kan ha det sämre.

Pocketförlagets julfestIgår gjorde jag ett ”besök” utanför mjölk/bajs- bubblan och tog mig till Pocketförlagets julfest på Taket. Det var fantastiskt! Mingel med underbara människor – flera år äldre än några dagar, med konversationer därefter. Pocketpinglorna var som vanligt snyggast på festen. Ett glas bubbel för första gången sedan i vintras. Snittar! Jag kan inte direkt påstå att jag blev långvarig, men den lilla injektionen av glam var helt klart värd min sista energireserv. En ljuvlig kontrast för att uppskatta darrande underläppar och kletiga blöjor mer än förutan. Jag hade aldrig kunnat gissa mig till det, men när man minst anar kan även november förvandlas till en alldeles underbar månad.

Det här inlägget postades i Böcker & allting runt omkring. Bokmärk permalänken.

Kommentera

